1Головною метою діяльності Березівської спеціальної школи Житомирської обласної ради є забезпечення права дітей з порушеннями слуху та складними порушеннями розвитку на здобуття загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальної програми розвитку шляхом спеціально організованого освітнього процесу в комплексі з корекційно-розвитковою роботою.

Структурними підрозділами спеціальної школи є:

  • дошкільні групи з порушеннями слуху та складними порушеннями розвитку віком від 3 до 6 (7) років;
  • спеціальна загальноосвітня школа І-ІІІ ст. (1-12 класи);
  • пансіон.

Заклад забезпечує дошкільне виховання, здобуття загальної середньої освіти, комплексну реабілітацію (педагогічну, психологічну, медичну, фізичну, соціальну), розвиток природних здібностей та обдарувань, кваліфікований психолого-медико-педагогічний супровід та соціально-педагогічний патронат.

У 2021 році у закладі навчалася 131 дитина. З них:

  • дошкільне відділення – 14 дітей;
  • спеціальна школа – 118 дітей;
  • 119 вихованців мають статус дітей з інвалідністю;
  • 30 постраждалих від аварії на ЧАЕС;
  • 4 дітей перебувають під опікою.

В основу педагогічної діяльності закладу покладено методичні засади Нової української школи. Заклад забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням. У дошкільних групах створено розвивальне середовище. Кабінети початкової школи оформлено згідно з вимогами НУШ. Планування та дизайн освітнього простору закладу спрямовано на розвиток дитини та мотивацію її до навчання. У класних кімнатах наявні правила для дітей, змінні виставки дитячих робіт, наочних матеріалів, присвячених темам, що вивчаються, створено осередки для гри, творчої діяльності, відпочинку, дитячі класні бібліотеки. Постійно проводиться робота щодо захисту здобувачів освіти від різних форм насилля, зокрема булінгу, безпеки життєдіяльності.

До послуг здобувачів освіти сенсорна кімната, кабінети індивідуальної слухомовної роботи, соціального педагога, практичного психолога, лікувального масажу та лікувальної фізкультури, арт-терапії, ароматерапії, фітобар,  медичний пункт, фізіотерапевтичний кабінет, аудіометричне та аудіологічне обстеження лікарем-сурдологом, лінгафонний кабінет.

Соціально-психологічний супровід та корекційно-розвивальний процес здійснюють фахові спеціалісти: практичний психолог, соціальний педагог, логопед, вчитель ЛФК, музичний керівник, вчителі-дефектологи, вчителі індивідуальної слухомовної роботи, медичні працівники, вихователі.

Досить вагомим показником діяльності школи у 2021 році стала робота педагогічного колективу та адміністрації закладу  зі здібними дітьми.

Вихованці закладу є багаторазовими дипломантами та переможцями Міжнародних, Всеукраїнських, обласних  конкурсів. Учениця 12 класу Патюк Світлана стала призером Всеукраїнського конкурсу «Ерудит» серед учнів 12 класів з порушенням слуху (ІІ місце). Учень 9 класу Цимовський  Денис здобув перемогу в Міжнародній вікторині «Світ знань» (І місце).

27 учнів закладу стали активними учасниками та переможцями Всеукраїнських дистанційних олімпіад «Всеосвіта Зима – 2021» з української мови, зарубіжної літератури, математики, інформатики, біології, природознавства, Всеукраїнських онлайн-конкурсів «Садок вишневий коло хати», «Основи кібербезпеки», «Безпечна дорога до школи», «Слідами Чорнобиля», «Українське народознавство», «150 імен Лесі Українки», «Лайфаки з української мови» та інші.

Крім того, збірні команди хлопчиків і дівчаток школи стали переможцями Всеукраїнської спартакіади «Повір у себе» з волейболу серед дітей з інвалідністю (м. Одеса, хлопці – І місце, дівчата – І місце), Чемпіонату з волейболу серед дітей з порушеннями слуху (м. Житомир, хлопці – І місце, дівчата – І місце), Чемпіонату з волейболу серед молоді з порушеннями слуху пам’яті заслуженого тренера України Володимира Тейзе (м. Житомир, І місце), чемпіонату з шашок серед осіб з порушеннями слуху (м. Житомир, І місце), бронзовими призерами чемпіонату України з пляжного волейболу U-21 серед спортсменів з порушенням слуху (м. Київ, ІІІ місце), чемпіонату України з волейболу  U-19 серед спортсменів з порушенням слуху (м. Рівне, хлопці – ІІ місце, дівчата – ІІІ місце), чемпіонату з шахів серед осіб з порушеннями слуху (м. Житомир, ІІІ місце).

Учню 11 класу Денису Янчуку у 2021 році призначено щомісячну стипендію Президента України за високі досягнення у спорті. Учні школи Денис Цимовський та Аліна Прокопчук отримали стипендію міського голови за високі досягнення у галузі фізичної культури і спорту, підняття авторитету міста Житомира на спортивній арені. Денису Цимовському, Арині Поліщук присвоєно І та ІІ спортивні розряди з волейболу.

У 2021 році введено в дію план реалізації довготривалих проектів : «Крок до професії», «Інноваційні агроекологічні рішення для сталого сільського господарства на землях Полісся», що передбачає зміну принципів профорієнтаційної роботи з пасивних на активні. Важливим та спільним результатом роботи є те, що всі випускники 2021 року продовжили навчання в Київському коледжі легкої промисловості, Житомирському вищому професійному училищі-інтернаті та Вінницькому вищому професійному училищі сфери послуг.

Одним з результатів росту професійної майстерності педагогічних кадрів школи є активна участь педагогів у різноманітних обласних, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах, конференціях.

У 2021 році педагоги закладу взяли активну участь у Міжнародному  конкурсі  творчих робіт та навчально-методичних розробок «Педагог-професіонал»,  в обласній педагогічній  виставці «Сучасна освіта Житомирщини 2021»  і були відзначенні дипломами першого та другого ступенів.

За рахунок коштів державної субвенції  минулого року у закладі біло укомплектовано кабінети для 1-х класів НУШ комп’ютерною технікою, меблями та дидактичними матеріалами на загальну суму 86844,00 грн.

Протягом  року за кошти обласного бюджету було проведено поточний ремонт фойє ІІІ корпусу школи, коридору спального корпусу, водогінної мережі котельні, системи опалення їдальні, заміну дверей клубу. Проводилися заходи щодо економії бюджетних коштів: встановлено щоденний контроль за використанням енерго-, тепло-, водо-ресурсів; діяв режим економії під час канікул, вихідних днів.

Протягом 2021 року отримано благодійну допомогу на суму – 234257,27 грн., а саме: миючі засоби, канцтовари, господарчі та будівельні матеріали, швейні машинки, комп’ютерна техніка, меблі, електротовари,  продукти харчування, медикаменти, протиепідемічні засоби.

Також за рахунок позабюджетних коштів зроблено поточний ремонт фойє ІІІ поверху спального корпусу,  актової зали,  кабінетів індивідуальної  слухо-мовної  роботи, спальних кімнат.

Організовано оздоровлення вихованців закладу в  ДПУ «Міжнароднй дитячий центр «Артек» , таборах відпочинку  «Кольори життя» та «І100рія».

В рамках проєкту «Почути світ» для дітей та дорослих програми «Крокуємо в країну «Здоров’я» за сприяння керівника благодійного фонду «Об’єднання світових культур» Людмили Лисенко бінаурально слухопротезовано індивідуальними слуховими апаратами 13 учнів та 3 педагоги закладу.

За сприяння депутата Житомирської обласної ради Віктора Развадовського встановлено дитячий ігровий майданчик та оновлено частину пошкодженого асфальтового покриття.

 За сприяння народного депутата України  Ігоря Гриценка в рамках Програми  соціально-економічного розвитку регіону за кошти державної субвенції  проведено  капітальний ремонт даху спортзалу, реконструкцію сенсорної кімнати, кабінету лікувальної фізкультури.

У планах здійснення поточного ремонту спального корпусу, коридору дошкільного відділення, відновлення пошкодженого асфальтового покриття подвір'я школи.

Очікуваними результатами реалізації стратегії розвитку школи на 2020-2025 р. у 2022 році є:

  • упровадження компетентнісної парадигми «Зміна змісту освіти: від надання знань до формування компетентностей»;
  • забезпечення якісної освіти за новими стандартами через упровадження компетентнісного навчання та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • підготовка нового вчителя для роботи в системі НУШ;
  • реалізація моделі компетентнісного випускника: освіченого та соціально адаптованого, здатного до постановки та вирішення нестандартних завдань, ініціативного, відповідального, творчого, спроможного до навчання протягом усього життя;
  • підвищення ефективності управління школою, розвиток форм державно-громадського управління освітнім процесом;
  • створення умов для реалізації допрофільної підготовки відповідно до потреб учнів на основі моніторингу запитів, бази творчого потенціалу школярів, кадрового та матеріального ресурсів;
  • оновлення матеріально-технічної й інформаційно-технологічної бази закладу за рахунок бюджетних та альтернативних джерел фінансування для реалізації практичного складника розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

Нагадаємо, у липні минулого року голова обласної ради Володимир Федоренко разом із ветеранами АТО Житомирщини на чолі з Олександром Швецовим здійснив робочу поїздку до Березівської спеціальної школи Житомирської обласної ради.