Житомирській спеціальній школі №2 — 95 роківСьогодні, 22 травня, Житомирська спеціальна школа №2 Житомирської обласної ради відзначає 95-річчя.

В урочистостях з нагоди ювілею закладу взяв участь депутат Житомирської обласної ради Руслан Годований. Від імені керівництва та всього депутатського корпусу обласної ради він привітав колектив школи з річницею створення та вручив працівникам закладу подяки обласної ради.

Також в урочистостях брала участь директорка Департаменту освіти і науки Житомирської ОВА Наталія Осипович.

Вітаючи колектив школи з річницею створення, Руслан Годований зазначив, що за усмішками вихованців школи, всіма їхніми успіхами та досягненнями стоїть колосальна робота вчителів і вихователів. Він також подякував кожному працівнику навчального закладу за професіоналізм, відданість справі, доброту та щирість.

Подякою голови Житомирської обласної ради нагороджено:

РАДІЄВСЬКУ Олену Григорівну, шеф-кухаря Житомирської спеціальної школи Nº2 Житомирської обласної ради;

ХАРЧУК Тетяну Василівну, вчителя історії та права Житомирської спеціальної школи Nº2 Житомирської обласної ради;

ВОВК Наталію Сергіївну, вчителя англійської мови Житомирської спеціальної школи Nº2 Житомирської обласної ради;

ДЕМʼЯНЧУКА Сергія Станіславовича, вчителя фізичної культури Житомирської спеціальної школи Nº2 Житомирської обласної ради;

РУДУ Світлану Василівну, вихователя Житомирської спеціальної школи Nº2 Житомирської обласної ради.

Виконувач обовʼязків директора школи Микола Міняйло зазначив, що наразі в закладі навчається 91 учень. Основне захворювання учнів — сенсоневральна глухота. Більшість дітей школи мають складні вади розвитку, серед яких – затримка психічного розвитку, розумова відсталість, вади зору. Близько третини дітей школи мають спадкові захворювання слуху і стільки ж є вихідцями з малозабезпечених сімей та сімей групи соціального ризику. Спеціальна школа не лише виконує функції освітнього, реабілітаційно-корекційного закладу, але й забезпечує соціальний захист прав дітей і неповнолітніх.

Основні педагогічні зусилля спрямовуються на пошук нових напрямів роботи з учнями та вихованцями. Розроблені індивідуальні програми педагогічного, психологічного супроводу кожної дитини, реабілітаційних та корекційних заходів з урахуванням ступеня основної вади та її анамнезу, стану здоров'я, психіки, здібностей до навчання чи інших видів діяльності.

З історії школи. Освіта глухих людей на Житомирщині бере початок з 1806 року коли граф Юзеф Ілінський вперше розпочав таке навчання в містечку Романові. Школа для глухих проіснувала до 1821-1822 навчального року, а урядове її скасування датоване 1832 роком.

Проте вже в 1897 році у селі Максимовичі Радомишльського уїзду Київської губернії місцевий священник Мойсей Мойсейович Яворський відкрив церковнопарафіяльну школу для глухих дітей. Школа швидко набула поваги як навчальний заклад. Щороку до неї приймали не більше 20 дітей з 150-200 охочих. У 1900 році школа була переведена до міста Малина Волинської губернії. Доля школи для глухонімих після 1917 року достеменно не відома. 22 травня 1929 року на засіданні окружної інспектури народної освіти було розглянуто питання відкриття школи для глухонімих дітей у Житомирі.

Більше інформації про Житомирську спеціальну школу №2 Житомирської обласної ради тут.